چگونه مدیران مالی‌ از ابزار مصور سازی بهره میبرند

چگونه مدیران مالی‌ از ابزار مصور سازی بهره میبرند

ظاهر مساله. راه و روشی‌ که داده‌ها ارائه می شوند بر ظرفیت و توانایی ما برای فهم آنها تاثیر می گذارد و بر میزان سرعت و راحتی‌ تولید اطلاعات موثر در تصمیم گیری‌‌های ما اثر می گذارد.
این به متخصصان مالی‌ کمک می کنند تا بیشترین منفعت را در حوزه‌های زیر ببرند:
•    در سرمایه گذاری در نرم افزارهایشان
•    در نقش آنها به عنوان کاربران داده مالی‌
•    به عنوان ارائه دهندگان داده‌های مالی‌ به دیگر قسمتهای کسب و کار
•    به عنوان دارندگان منبع مالی‌ برای بودجه و سرمایه گذاری در IT

چگونه مدیران مالی‌ از ابزار مصور سازی بهره میبرند

چگونه مدیران مالی از ابزار مصور سازی بهره میبرند

 

چرا باید مصورسازی داده برای من مهم باشد؟
David McCandless، نویسنده و طراح اطلاعات می‌گوید: “با مصورسازی اطلاعات، ما آن‌ را به یک چشم انداز تبدیل می‌کنیم که چشم میتواند ببیند، یک جور نقشهٔ اطلاعاتی. وقتی‌ که شما در اطلاعات گم شده اید، نقشه میتواند مفید باشد." به عبارت ساده، مصورسازی داده، یک راه بهتر برای نمایش اطلاعاتی است که شما و دیگران جمع آوری کرده اید. به جای نگاه کردن به یک لیست طولانی از اعداد و ارقام، این روش معنی بصری به اطلاعات میافزاید. این میتواند با برجسته کردن برخی‌ مناطق بر روی نقشه، ایجاد نمودارهای شهودی، یا از طریق نمایش روند رشد روی گراف‌ها باشد.
برای سازمان شما، ،مصورسازی داده میتواند اطلاعاتی را که برای فروش، عملیات تولید و بخش‌های دیگر نیاز دارید، فراهم کند. مدیران فروش میتوانند از ابزار مصورسازی برای تسهیل  نظارت بر تغییرات شاخص‌های کلیدی عملکرد تیم‌ خود استفاده کنند. مصور سازی میتواند به سرعت مشاهده عملیات و بهبود تنگناها کمک کند در حالیکه تولید میتواند از آن‌ برای اندازه گیری و مشاهده نواقص و واریانس محصولات استفاده کند.
در اصل، مصورسازی داده‎ها، یک بینش واقعی‌ از اطلاعات پیچیده ارائه میدهد که هم عملی‌ و هم جذاب است. به عنوان مثال، جنرال الکتریک، کل یک وبسایت را برای نمایش داده‌های حاصل از تحقیقات و مطالعات خود اختصاص داده بود. این نوع نمایش پیشرفت و تعاملی، حجم انبوهی از داده‌ها را به شکلی‌ که نه تنها زیبا و جذاب، بلکه بسیار آموزنده نیز بود به ناظران خارجی‌ ارائه میداد. در حالی‌ که جنرال الکتریک به احتمال زیاد با استفاده از طراحان داخلی‌ خود، آن‌ را تولید کرده بود، اما خبر خوب اینکه طیف گسترده‌ای از محصولات وجود دارد که تجزیه تحلیل مشابه این را با قیمت مقرون به صرفه انجام میدهد و به کارکنان امکان دسترسی‌ به توابع قدرتمند داده‌ای میدهند. برای فعالان حوزه مالی‌ احتمالات وسیعی وجود دارد که یک سر آن ابزار مصورسازی و در انتهای دیگر آن‌، ابزار زیباسازی محصولات وجود دارد. در این میان، ابزار مصور سازی به شکل نرم افزارهایی برای تجزیه تحلیل داده، اطلاعات کسب و کار و مدیریت عملکرد وجود دارد. مثل Tagetik
نرم افزارهای CPM چه منفعتی برای مدیران مالی‌ دارد؟
برای زنده ماندن در سرزمین به سرعت در حال تغییر کسب و کارهای امروزی، شرکتها باید مهارت‌های استثنایی را در برنامه ریزی مالی برای آینده استفاده کنند. اما عدم اطمینان از ثبات اقتصادی، پیش بینی‎های دقیق را سخت تر از همیشه می‌کند.
از لحاظ تاریخی‌، استفاده از تحلیل‌ها و سیستم‌های BI و CPM برای پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز، بستگی به مشارکت IT داشته است اما برخی‌ از فروشندگان نرم افزار در حال ارائه محصولاتی هستند که کاربر با یک منوی سلف سرویس میتواند به ابزار مصورسازی دسترسی‌ داشته باشد. تحقیقات گروه Aberdeen نشان میدهد که جایی‌ که ابزار بصری تعاملی به کارمندان اجازه کاوش و دست کاری داده‌ها را میدهد، آن دسته از کارکنان بهتر میتوانند بر اساس واقعیت کسب و کار تصمیم گیری کنند و استفاده از نرم افزار در سراسر کسب و کار موثرتر خواهد بود. شاید وقت آن‌ رسیده است که متخصصان حوزه مالی‌ انتظار بیشتری از فروشندگان نرم افزار و محصولات آنها داشته باشند. سیستم‌های پیشرفت حسابداری و ابزار تحلیلی که امروزه در دسترس هستند به مدیران مالی‌ اجازه میدهد تا اطلاعات پیچیده مالی‌ را به سرعت دریافت کنند، در حالی‌ که موقعیت آنها برای کمک به مدیران  درک بهتری از داده‌ها به آنها میدهد و روند دستیابی به اهداف شرکت را سرعت می‌بخشد.
برنامه ریزی، بودجه بندی و پیش بینی‌ با یک نرم‌افزار درست CPM میتواند موفق باشد.
ابزار قدرتمند BI میتواند به تمرکز زدایی سازمان، بهینه سازی گردش کار و دسترسی‌ مدیران مالی‌ به داده‌ها و تحلیل‎ها در زمان واقعی‌ کمک کند. استفاده از سیستم‌های بر پایه کلود (ابری)، میتواند باعث کاهش یا از بین بردن نیاز برای سرمایه گذاری در سخت افزار و متخصصان فنی برای حفظ، تعمیرات و ارتقأ سیستم‌ها شود. در انتهای روز، شرکتها نیاز به یک مدیریت مالی قدرتمند دارند تا به دقت بودجه را برنامه ریزی و پیش بینی‌ کند.
مدیران مالی‌ نیاز دارند که بتوانند به بینش درستی‌ در سراسر فرآیند کسب و کار برسند تا بتوانند راهی‌ برای ارائه پاسخ به سوالات پیچیده پیدا کنند نه اینکه به راحتی‌ از گزارش‌های استاندارد استفاده کنند، چون این روش در کسب و کار امروزه موفق نخواهد بود.
داده‌های من زیبا به نظر می‎رسند، حالا چه؟
صرف‎نظر از اینکه داده‌های شما چقدر زیبا و واضح است، بزرگترین چیزی که در رابطه با مصورسازی داده باید به خاطر داشته باشید این است که این کاملا بستگی به شما دارد که با دیدی که به دست آورده اید، می‌خواهید چکار کنید.
فقط به اطلاعات نگاه نکنید، هرچند که خیلی‌ زیبا باشد.
در مورد آن‌ فکر کنید و اقدام لازم را انجام دهید.
و سپس، همهٔ این مراحل را دوباره و دوباره تکرار کنید.
تنها از طریق یک فرایند تکرار شونده میتوانید به ارزش واقعی‌ آن‌ پی‌ ببرید. و اگر این به خوبی توسط تیمی که پشت کسب و کار شما قرار دارد انجام شود، شما میتوانید به بینش لازم برای بهبود عملیات و به دست آوردن یک مزیت رقابتی برسید.

منبع:

SmartDataCollective

 

 

مطالب مرتبط : 

داشبورد مدیریتی-آنالیز اطلاعات