پرسش و پاسخ های متداول

  • میزبانی وب یا هاست (Host) چیست؟

    هاست (Host) یا میزبانی وب به سرویس دهنده سایت شما گفته می شود. سرویس هایی نظیر اختصاص فضای میزبانی که برای نگه داری فایل های وب سایت شما استفاده می شود. فایل های متن، عکس، ویدئو و صوت که همگی درون حافظه دائمی (هارد) سرور در شرکت میزبانی وب ذخیره می شوند. یکی دیگر از سرویس های میزبان وب شما سرویس ایمیل تحت وب (Webmail) می باشد که از این طریق می توانید ایمیل هایی با پیشوند دامنه شخصی خود بوجود آورید.

  • دامنه یا دامین (Domain) چیست؟

    دامنه یا دامین (Domain) به نام سایت گفته می شود. فرض می کنیم شما قصد خرید مغازه ای در فلان خیابان را دارید. قطعا بایستی برای مغازه شخصیتان نامی برگزینید دامنه سایت هم چنین مفهومی در اینترنت دارد. اغلب نام دامنه با پسوند های رایج com .ir .net. و غیره همراه است. دامنه سرقفلی و سند شخصی وب سایت شما خواهد بود که به نام مالک سایت ثبت جهانی می شود. فرآیند ثبت دامنه توسط میزبان وب شما انجام می پذیرد.

  • تا چه مدت مالک دامنه خود هستم ؟

    شما می توانید در ابتدای خرید دامنه مدت آنرا از حداقل یک سال تا حداکثر 5 سال یک جا ثبت نمایید. نکته حائز اهمیت بخاطر سپردن تاریخ انقضا دامنه شخصیتان می باشد. در صورت تمایل بایستی چند روز به پایان تاریخ انقضا اقدام به تمدید دامنه خود نمایید در غیر این صورت دامنه ثبتی شما آزاد شده و این احتمال وجود دارد که شخص دیگری با ثبت دامنه آزاد شده شما مالک آن دامنه شود.