۵ نکته بسیار مهم در بازاریابی برای جذب متولدین دهه ۶۰ ۷۰ ۸۰

۵ نکته بسیار مهم در بازاریابی برای جذب متولدین دهه ۶۰ 70 ۸۰

۵ نکته بسیار مهم در بازاریابی برای جذب متولدین دهه ۶۰ ۷۰ ۸۰

 

۵ نکته اساسی در بازاریابی برای جذب متولدین دهه های ۶۰ تا ۸۰

 

بر طبق آمار و ارقام، متولدین دهه های ۶۰، ۷۰ و ۸۰ شمسی، ۲۰۰ میلیارد دلار قدرت خرید مستقیم و بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار قدرت خرید غیر مستقیم را در اختیار دارند. با توجه به این مطلب، هدف گیری آنها می تواند یک حرکت درست برای تصاحب سهم بیشتری از بازار برای کسب وکار شما باشد. اغلب اوقات تصویر درستی از این نسل ارائه نمی شود، با این وجود، متولدین این سه دهه به تدریج در حال شناخته شدن به عنوان مصرف کنندگانی هستند که می توانند محرک رشد کسب و کار برای بازاریاب ها باشند.

این تغییر در شناخت به این معنی است که بازاریاب هایی که همیشه محصولات و خدمات خود را به سوی نسل های قدیمی تر هدفگذاری می کردند، امروزه برای جذب این نسل های جدیدتر ناچار به اتخاذ راهبردهای جدیدتری هستند. به منظور هدف گیری مناسب متولدین این سه دهه، لازم است از ابعاد مختلف با آنها ارتباط برقرار کنید و این یعنی باید خواسته های آنها را درک کنید.

 

راهبردهای زیر به شما کمک خواهد کرد تا یک بازار فعال از متولدین دهه های ۶۰، ۷۰ و ۸۰ را به تصرف خود درآورید

 

  1. موبایل را در اولویت قرار دهید.

امروزه متولدین این سه دهه، بیش از هر نسل دیگری به گوشی های هوشمند خود وابسته هستند. ۹۰ درصد این افراد می گویند که هرگز نمی توانند از گوشی های خود جدا شوند، و ۷۸ درصد نیز می گویند که اولین چیزی که پس از بیدار شدن از خواب انجام می دهند این است که با چشمان نیمه باز خود به دنبال گوشی شان می گردند.

برای جذب این نسل ها باید کار خود را از گوشی های همراه آنها آغاز کنید. هدف گیری آنها با محتواهایی در زمینه موبایل که باعث جذب تعامل آنها شود ضروری است.

اولین گام برای بازاریابی موبایلی موفق، تولید محتوایی است که این نسل تمایل به استفاده از آن در گوشی های خود داشته باشند. یک مطالعه که توسط مایتک (Mitek) انجام شد و طی آن از ۱۰۱۹ نفر از افراد بین سنین ۱۸ تا ۳۴ سال نظر سنجی انجام شد، نشان داد که بیشتر آنها سلفی را به عکسبرداری معمول ترجیح می دهند. تقریبا ۹۰ درصد از آنها هر روز یا هر هفته از خود سلفی می گرفتند.

 

  1. بررسی کنید که مخاطب شما چه می خواهد.

یک گزارش در لس آنجلس تایمز نشان داد که این نسل، صرف هزینه روی تجارب را به مادیات ترجیح می دهد. متولدین این دهه ها بر خلاف والدین خود که ساعت یا ماشین های رویایی را ترجیح می دادند، بیشتر ترجیح می دهند مسافرت های تحسین برانگیز خود را با سلفی در رستوران های گرانقیمت و حتی تصاویری از غذای خود به رخ دیگران بکشند.

تطابق با این تغییر در اقتصاد مصرف کننده برای بازاریاب هایی که به جذب مشتریان این دهه ها علاقمند هستند مهم است. اکنون تمرکز شما باید روی بازاریابی برای مخاطب هدفی باشد که تجربه را بر مادیات ترجیح می دهد. اتخاذ راهبردهای بازاریابی مانند استفاده از سلفی و اولویت بخشی به تجربه ها می تواند کسب و کار شما را محبوب متولدین دهه های ۶۰، ۷۰ و ۸۰ کند.

 

  1. از روش های پرداخت نوین استفاده کنید.

این نسل، راحتی و انعطاف پذیری در کارها را متناسب با توسعه فناوری های جدید ترجیح می دهد. این یعنی روش های سنتی معمول شما برای تسویه حساب ها ممکن است برای نیروی کاری متولدین این سه دهه –که بیشتر ترجیح می دهند به عنوان فریلنسر کار کنند- مناسب نباشد.

رشد و افزایش نیروی کاری این نسل به این معنی است که کسب و کارها باید سیستم های خود را با روش کار مورد علاقه آنها تطبیق دهند. ترنسفروایز (TransferWise) که یک تامین کننده خدمات پرداخت است نمونه خوبی است که نسل جدید فریلنسرها را هدف گذاری کرده است. اخیرا این شرکت توانست ۲۶ میلیون دلار سرمایه از بیلی گیفورد (یک شرکت سرمایه گذاری بین المللی) دریافت کند.

 

  1. به وسیله بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار با این نسل تعامل برقرار کنید.

احتمالا دلیلی که بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار برای این نسل ها موثر است، این واقعیت است که بسیاری از افراد تاثیرگذار و مشهور در رسانه های اجتماعی متعلق به همین گروه های سنی هستند. شخصیت های فیسبوک و افراد مشهور در اینستاگرام در قلب بسیاری از متولدین این دهه ها جای دارند.

اگر بتوانید با این افراد تاثیرگذار ارتباط برقرار کنید و از آنها بخواهید تصویر مثبتی از برند شما برای مخاطبان علاقمند خود ارائه کنند، به مخاطب هدف خود بیشتر نزدیک خواهید شد. ۲۸ درصد از جوان تر های این نسل ها و ۲۳ درصد از مسن ترهای آنها می گویند که به احتمال قطع به یقین، برندی که خانواده، دوستان و یا حتی یک غریبه نظر مساعدی نسبت به آن نداشته باشند را انتخاب نخواهند کرد.

 

  1. از تصنُّع پرهیز کنید.

این نسل ها برای بازاریابی اصیل و معتبر ارزش قائل هستند. این نسلی است که تصاویر اصیل و ویرایش نشده از افراد معمولی که محصولات مورد علاقه آنها را تبلیغ می کنند را تحسین می کند. بازاریابی با محتوای تصنعی می تواند به جای علاقمند کردن این نسل ها به برند شما، باعث از بین رفتن انگیزه و تنفر آنها شود. دلیل این امر ممکن است به خاطر رسانه های اجتماعی باشد، چرا که این رسانه ها باعث شده اند مردم به جای اینکه انتظار داشته باشند مردم مطابق خواست آنها تغییر کنند، بیشتر پذیرای شخصیت واقعی افراد باشند.

یک راهبرد بسیار خوب برای ارتباط با این نسل ها استفاده از داستان گویی است. اهمیت این رویکرد در بازاریابی در ایجاد اعتماد به برند و وفاداری مشتری اثبات شده است و به شما کمک خواهد کرد نسل های دهه های ۶۰، ۷۰ و ۸۰ را به خود جذب کنید.