خواب بهتر به کمک گوشی هوشمند

خواب بهتر به کمک گوشی هوشمند

مدت زمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه
 

 

خواب بهتر به کمک گوشی هوشمند

خیلی از ما امروز از همان گوشی هوشمندمان به عنوان زنگ بیدارباش صبح استفاده می‌کنیم، که قطعا نسبت به ساعت‌های معمولی انعطاف خیلی بیشتری هم دارد. ولی برنامه‌هایی برای گوشی و تبلت هستند که با اضافه کردن چند قابلیت به زنگ معمولی، می‌توانند به خواب بهتر ما خیلی کمک کنند.

همهٔ ما در طول شب معمولا سه تا پنج چرخهٔ خواب داریم که هرکدام در حدود یک ساعت و نیم یا کمی بیشتر طول می‌کشد و در هرکدام چهار سطح خواب را می‌گذرانیم. این چهار سطح از خواب سبک شروع می‌شود و به خواب سنگین می‌رسد و بعد به مرحله‌ای که در آن رویا می‌بینیم و راحت‌تر بیدار می‌شویم.

اگر در مرحله‌ٔ خواب سنگین بیدار شویم، تا مدتی گیج و منگ خواهیم بود و چرخه‌ای که در میانه‌اش بیدار شده‌ایم هم عملا هدر رفته است. دو برنامه‌ای که در زیر معرفی می‌کنیم با تحلیل خواب ما سعی می‌کنند این مشکل را برطرف کنند.

Sleep Better App, اپ یا برنامه اسلیپ بتر برای خواب بهتر

Sleep Better نام برنامه‌ای است که با ترکیب زنگ ساعت معمولی با تحلیل خواب، کمک می‌کند روند خوابمان را بهتر بشناسیم و بتوانیم خواب بهتری را تجربه کنیم.

کافی است گوشی را روی تخت بگذاریم و اسلیپ بتر را باز کنیم. برنامه در طول شب به کمک حسگرهای حرکت گوشی، حرکات ما در حین خواب را ثبت می‌کند تا تشخیص بدهد در چه ساعتی در چه مرحله‌ای از خوابمان بوده‌ایم و کیفیت خوابمان چقدر بوده است.

همین‌طور می‌توانیم با دادن اطلاعات اضافی به برنامه در کارش کمک کنیم، مثل مقدار کافئینی که در طول روز خورده‌ایم یا اینکه چقدر ورزش کرده‌ایم. برنامه کمک می‌کند بفهمیم چه عادت‌های روزانه‌ای برای ما خواب بهتری می‌آورد.

صبح هنگام هم برنامه سعی می‌کند در بهترین زمانی که خواب ما سبک‌تر است با انواع زنگ‌های آرام و با کمترین اضطراب ما را بیدار کند تا خواب خوب و مفیدی داشته باشیم.

این برنامه را برای سیستم‌عامل iOS از اینجا و برای اندروید از اینجا می‌توانید دریافت کنید.

Sleep Time App برنامه یا اپ اسلیپ تایم برای خواب بهتر

Sleep Time Smart Alarm Clock هم برنامهٔ سادهٔ دیگری است که در طول شب حرکات ما را ثبت می‌کند و صبح هنگام هم مثل برنامهٔ قبلی سعی می‌کند در محدودهٔ زمانی که تعیین کرده‌ایم در بهترین موقع ما را بیدار کند. صدای زنگ آرامی دارد و نمودارهای ساده و خوبی هم از وضعیت خواب ما به دست می‌دهد.

این برنامه را برای اندروید می‌توانید از اینجا و برای iOS هم می‌توانید از اینجا دریافت کنید.